èggo: een nieuwe visie en een nieuwe hoofdzetel in Ecolys

Enkele cijfers
Met een jaaromzet van 170 miljoen euro is èggo erin geslaagd zijn omzet op tien jaar tijd te verdubbelen. Het bedrijf telt meer dan 650 werknemers en 350 aangesloten installateurs en beschikt over een netwerk van 74 verkooppunten in België en Luxemburg. Bovendien is èggo een van de weinige keukenbouwers met een eigen logistiek centrum in België.
Al deze ontwikkelingen bewijzen de ambitie van èggo om een invloedrijke onderneming te zijn met een positieve invloed op het leven van zijn werknemers, partners en klanten.
Het strategisch plan 2025-2030 van èggo
De inhuldiging van zijn nieuwe hoofdzetel luidt een nieuw tijdperk in voor het Namense èggo. Het gebouw straalt een werkomgeving uit die innovatie en samenwerking bevordert. De verhuizing vormt de eerste stap van een ambitieus strategisch plan voor 2025-2030, goed voor een totale investering van 25 miljoen euro.
Ambitieuze doelstellingen voor 2030
Èggo heeft als doelstelling om tegen 2030 een omzet van 250 miljoen euro te halen en 180 nieuwe medewerkers aan te werven. Door de groei van het bedrijf was verhuizen een noodzaak geworden. De kantoren in Bois-de-Villers waren te klein en energie-inefficiënt en voldeden daardoor niet meer aan de huidige behoeften.
“Door al onze activiteiten op één locatie onder te brengen, verhogen we onze efficiëntie en spelen we in op de mobiliteitsuitdagingen van onze medewerkers”, zo verduidelijkt Frédéric Taminiaux, CEO van èggo.
Uitbreiding en vernieuwing van het netwerk
Het plan omvat de opening van vijf nieuwe showrooms in België (voornamelijk in Vlaanderen) plus een volledige renovatie van 56 bestaande winkels. Het nieuwe winkelconcept belicht het potentieel van de interieuroplossingen van het merk, gaande van keukens en dressings tot de berging, de badkamer en boekenkasten. Hoewel de keuken de kernactiviteit blijft, wil èggo betaalbaar design op maat aanbieden voor elke kamer van de woning.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Technologie en klantervaring
Èggo wil het niveau van zijn klantervaring verhogen via een nóg sterker gepersonaliseerde service bestaande uit menselijke én digitale elementen. Het plan omvat uitgebreide opleidingen van de ontwerpers, een ontwerpdienst aan huis (èggo@home), een nieuwe website en de uitrol van een nieuwe keukenconfigurator. Sinds 2021 investeerde èggo ruim 4 miljoen euro in digitalisering. Dankzij de samenwerking met Odoo slaagde het erin de processen en de service voor de klant te verbeteren.
Intrede op de Spaanse markt
Met ondertussen 13 showrooms in Spanje beoogt èggo er de positie van marktleider in uitgeruste keukens. Het bedrijf wil de komende vijf jaar 20 extra showrooms openen en zo zijn aanwezigheid op de Spaanse markt vergroten. Hoewel het land bijna 20 miljoen huishoudens telt, zijn er maar weinig keukenbouwers.
Duurzaam en solidair engagement
Duurzaamheid: een kernwaarde voor èggo Met het ‘Life’-programma maakt de keukenbouwer werk van milieuvriendelijke oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan de elektrificatie van zijn voertuigen, de plaatsing van zonnepanelen, ledverlichting en gecentraliseerd afvalbeheer. Daarnaast worden alle materialen gerecycled via het logistieke centrum van Rhisnes. Om een voorbeeld te geven: De huishoudelijke apparaten die door het bedrijf worden geïnstalleerd, zijn goed voor 28% van de milieu-impact van het bedrijf, wat het belang onderstreept van een assortiment met zoveel mogelijk energiezuinige producten. Het bedrijf denkt ook na over concrete oplossingen om zijn keukens nóg langer te laten meegaan en ze zo een tweede leven te schenken.
Frédéric Taminiaux: “De duurzaamheidsuitdagingen van morgen dwingen ons stil te staan bij onze werking. We moeten concrete oplossingen vinden om de levensduur van onze keukens te verhogen en onze klanten te overtuigen van duurzamere oplossingen. ”
Sociaal en cultureel engagement
Èggo ondersteunt sociale en culturele initiatieven, bijvoorbeeld als hoofdpartner van het Festival Internationale Nature Namur (FINN). Daarnaast verleent het bedrijf zijn medewerking aan De Warmste Week en Viva for Life, waarvoor het op drie jaar tijd bijna 100.000 euro ophaalde. De ‘Ellëg’-vereniging, door èggo in het leven geroepen, bestaat ondertussen al 35 jaar en is actief in humanitaire en educatieve projecten in Senegal.
Enkele terugblikken:
35 jaar euro center en èggo – Eggo
Meer info: Èggo onthult investeringsplan van 25 miljoen euro bij inhuldiging nieuwe kantoren in Namen (eggo.be)